Back to Duty Ref

Duty Ref 532 - Joey Klaaste-Salmans

E-mail Print
Selected Article image

Joey Klaaste-Salmans, who is very active in the world of rugby refereeing, answers readers' questions on primary school laws..

He is the chairman of the Western Province Referees' Society after a career as a top referee, he was a primary schools teacher and an expert on the refereeing of primary schools rugby with all its variations in South Africa and is now on his way to becoming a top TMO in South Africa.

1. Name: André Carelse

Question:
I would like to know if a ankle tap (skaapsker) tackle are allowed in primary schools under 12s.

Joey Klaaste-Salmans: Dear André,

Thanks for your question.

There is no law, Under-12 or senior, that outlaws ankle taps.

The ankle tap is “normally’ a desperate attempt by the defender to stop the attacker from advancing. He or she dives and makes contact with the attacker’s ankle.

Joey

2. Name: Roelof Mare

Question: Vriendelik die volgende: (Laerskolerugby van toepassing):

a. 'n Speler voer 'n boorvat op 'n ander speler uit - wat moet die optrede van die skeidsregter wees?

b. veronderstel antwoord op vraag a. is dat speler wat boorvat uitgeoefen het afgestuur moet word vir bv. 1 min. en 'n strafskop toegeken word aan die ander span.

As die skeidsregter net die strafskop toeken maar nie die skuldige speler afstuur - en dit by verskeie gevalle tydens die wedstryd gebeur - kan daar iewers 'n klag teen sodanige skeidsregter ingedien word? Indien wel - waar en watter prosedure moet gevolg word?

c. wat is die vereistes om as skeidsregter in 'n amptelike skolewedstryd te mag optree?

Joey Klaaste-Salmans: Goeie dag, Roelof

Laerskoleverenigings regoor die land het die volgende aanvaar as die proses om spelers wat hulself skuldig maak aan vuilspel as volgens van die veld te kry:

die skeidsregter roep die afrigter op die veld, verduidelik sy/haar besluit en vra die afrigter om die leerder van die veld te neem. In die geval van ’n geelkaart sal die speler dus saam met die afrigter van die veld stap en sy tyd dan uitdien. In die geval van ’n rooikaart, sal die speler weer van die veld deur die afrigter vergesel word, maar nie weer terugkeer nie.

In die geval waar daar ongelukkigheid oor die skeidsregter se hantering van die wedstryd is, moet die tuisskool wat verantwoordelik vir die aanstelling is, ’n bespreking laat plaasvind. Indien dit nie moontlik is nie mag u die Laerskole vereniging betrek.

Op die derde vraag: In SA moet alle skeidsregters - as minimum standaard - ’n World Rugby Vlak 1, asook ’n Boksmart Akkreditasie hê.

3. Name: Neil Pieterse

Question:
In primary school rugby (Under-10), when a scrum is formed, the ball is thrown in for the atacking side. There is a tighthead heel against the head, hooked by the defending side. The defending team pushes forward and the scrum goes through 45 degrees. Whose ball is it then?

Joey Klaaste-Salmans: Hi Neil

I want to refer you to the Under 19 Law variation:

If a wheel reaches 45 degrees, the referee must stop play. If the wheel is unintentional, the referee orders another scrum at the place where the scrum is stopped. The same team throws in the ball.

Hope that answers your question.

Regards

Joey

Ask the duty referee

* = required fields.

*
*
*
*
outsurance.co.za advert